Buzzer Beat

Buzzer Beat

Adatok:

Év: 2009

Részek száma: 11

Műfaj: romantikus, sport

Ország: Japán

Csatorna: Fuji TV

Történet:

Kamiya Naoki egy tehetséges profi kosárlabda játékos, ám a meccsek döntő pillanatait mindig elbénázza. Shirakawa Riko egy fiatal hegedűművész, aki profivá akar válni, de nem sikerül bekerülnie egy zenekarba sem. Egy nap Riko megtalálja Naoki telefonját, és attól fogva kettejük és barátaik élete összefonódik.

Vélemény:

http://ladymercury.files.wordpress.com/2009/09/shot0014.pngBevallom őszintén, nekem eddig nem volt túl jó a véleményem a japán doramákról. Na, nem mintha olyan sokat láttam volna, de amiket eddig ajánlottak nekem, és bele is néztem, azok nem jöttek be, és gagyinak találtam őket. Ezt is csak azért kezdtem el, mert húgommal kerestünk valami romantikus limonádét, amit nézhetünk, és egy összevágásos videóban láttuk a pasit, szóval azon egyáltalán nem felszínes okból kezdtük el nézni, hogy a főszereplő srác iszonyat helyes, meg nekem még az is ott volt, hogy szeretem a kosárlabdát.

Senki ne ijedjen meg, a történet nem csak a kosarazásról szól. Jó, folyamatosan ott van a háttérben, és sokat beszélnek róla, de valójában a sorozatokban már megszokott még véletlenül sem egyszeri szerelmi szálról szól. Ha jól számoltam, három, sőt talán négy (de ez a negyedik nem kap nagy szerepet) szerelmi háromszög is van a történetben.

Naokinak, a főszereplő srácnak az elején van egy barátnője, Natsuki, akivel két éve együtt vannak, de Natsuki megcsalja Yoyogival, Naoki kosárlabdacsapatának, az ARCS-nak új tagjával. Rikóba, a főszereplő lányba pedig beleszeret Kawasaki, az ARCS edzője, és randiznak is, de a lány akaratlanul is szerelmes lesz Naokiba.

Naoki és Riko közel laknak egymáshoz, és a lakóhelyük közelében, egy parkban találkozgatnak, kezdetben csak barátokként. Mindketten jobb kedvre derítik a másikat, és töretlenül hisznek a másik álmában, valamint erősítik egymást. Nagyon szerettem a közös jeleneteiket, tényleg nagyon aranyosak együtt, csak a körülmények miatt beletelik egy kis időbe, amíg egymásra találnak, de itt nem a szokásos idegesítő szenvedésre kell gondolni.

Akit nagyon utáltam a sorozatban, az Natsuki volt, Naoki barátnője, később exe, aki elkeseredetten kereste a boldogságot, de ezt nagyon gázul csinálta. Ugye, az elején megcsalta Naoki-t, aztán ezt úgy állította be, mintha ő lenne az áldozat, és miután szakítottak, mindenáron vissza akarta szerezni Naokit, még addig is elment, hogy direkt féltékennyé akarta tenni Rikót. Magyarul egy gerinctelen, álszent féregként viselkedett.

A karakterek jók voltak, bár az tény, hogy nem túl bonyolultak, de nem mondanám őket kiforratlannak sem. Naoki egy nagyon helyes, aranyos és szerintem egy kicsit naiv srác, aki teljesen levett a lábamról már az első részben (bár azzal a lila táskával, amit végig magánál hord nem tudtam megbarátkozni). Riko személyisége is tetszett, nem az a tipikus mindenki sajnáljon és mentsen meg engem főszereplő csaj, de egy kicsit azért elvarázsolt tudott lenni, ami nem feltétlen negatívum, és nagyon jól összeillettek Naokival.

Natsukit már kifejtettem. Kawasakit én sajnáltam, tényleg nagyon kedvesen viselkedett Rikóval, és megértem, hogy kezdetben miért volt nehéz elengednie, de végül nagyon cukin viselkedett. Aztán ott van még Mai, Riko barátnője, aki (szerintem) bénán hordja a haját és öregasszonyosan öltözködik, de a személyiségét bírtam. Végig kiállt Riko mellett, na és az sem volt semmi, amíg rátalált arra, akivel a végén összejött. Tényleg nagyon aranyosak együtt.

Ami még egyértelműen a sorozat pozitívumai közé tartozik, hogy nem mindig a lehető legrosszabb dolog történik. Gondolom, mindenkinek ismerős, amikor lát egy fontos jelenetet, és már tudja, hogy jaj, de gáz lesz, mert ez meg ez tuti meglátta, és valami rosszat fog tenni, félreérti stb, de itt szerencsére nem ez történik. Ennél a sorozatnál, amikor azt mondod magadban (mi húgommal hangosan mondtuk), hogy jaj, csak ezt ne, akkor szerencsére általában tényleg nem az lesz.

Na, és a sorozat vége megérdemel egy hatalmas tapsorkánt. Így kell sorozatot befejezni, minden béna végű doramának példát kéne vennie róla. Egyszerűen tökéletes volt, és nagyon örülök, hogy megkoronázták ezzel ezt az igazán élvezetes, aranyos, romantikus sorozatot, és nem szúrták el.

Amit a legjobban bírtam a sorozatban (persze Naoki melett), hogy ez egy gondolatolvasó sorozat. Nagyon durva volt. Néztük húgommal, és a kritikusabb pillanatokban mindig mondtuk, hogy most csinálja ezt, csinálja azt, ez történjen vagy az, és tényleg úgy lett, szóval megemelem a nem létező kalapomat a forgatókönyvíró előtt.

A zenék nem rosszak, de nem is ájultam el tőlük. Egy szöveges betétdal van, amit folyton ismételgettek, plusz még Riko sokat játszott hegedűn, de a repertoárja nem volt valami változatos, de ez engem nem zavart, miközben néztem.

Összességében tehát ez egy nagyon aranyos, élvezhető japán dorama, egy kis nyári limonádénak a rekkenő hőségben tökéletes. A romantikus lelkületűeknek mindenképpen ajánlom, szerintem nem fognak rosszul járni.

Pont: 8/10

Leave a comment